+995 577 55 53 59 jes@gmail.com თბილისი, საქართველო, გმირ კურსანტთა ქ. 1
  • სისტემური ცვლილებების მართვა

  • ლ.გიგაური
  • განათლების რეფორმა,სისტემური ცვლილებები, განათლების მართვა
  • ტომი: 1
  • ნომერი: 1




  • ავტორის რეკვიზიტები:

    ლ.გიგაური lgigauri@mes.gov.ge 

  • რეზიუმე:

    საქართველოს ზოგადი განათლების სისტემაში უკანასკნელი ათწლეულის განმავლობაში ძალიან მნიშვნელოვანი, ფართომასშტაბიანი რეფორმები განხორციელდა. რეფორმების  შედეგების შეფასებისას  მნიშვნელოვანია გაანალიზდეს რეფორმების მართვის ეფექტიანობა, რათა   მომავალში თავიდან  იქნეს აცილებული  ჩავარდნები,  გადახვევები,  განმეორებითი ხასიათის პრობლემები,  არსებითი ხასიათის იმპროვიზაციები და მიზნების მრვალჯერადად გადასინჯვა დასახული ამოცანების შესრულების ან აქტიური განხორციელების პროცესში, რასაც სისტემის შიგნით ნეგატიური შედეგები,   საზოგადოების სხვადასხვა წრეებში  კი არასტაბილურობის შეგრძნება  მოაქვს.

      რეფორმების  მომზადებას  ხანგრძლივი  დრო სჭირდება. სათანადო დაგეგმვისთვის, რესურსების მობილიზებისა და კონსულტაციებისთვის.

    სტატიაში აღწერილია, თუ რომელი არსებითი ასპექტები  უნდა გაითვალისწინონ სისტემური ცვლილების დაგეგმვისა და მართვის პროცესში გადაწყეტილებების მიმღებმა პირებმა, რომ პროცესი   წარმატებულად განახორციელდეს, მიზანს მიაღწიოს   და თანმდევი  უარყოფითი შედეგები მინიმუმამდე შემცირდეს.

    ფართომასშტაბიანი რეფორმების განხორციელებამდე მნიშვნელოვანია დაინტერესებული მხარეების აქტიური მონაწილეობით მოხდეს რეფორმების საჭიროების, პოტენციური შედეგების და განხორციელების პოლიტიკის სათანადო გააზრება, ამასთან ერთად  გათვალისწინებული უნდა იყოს ეფექტური სისიტემური ცვლილებების    საჭიროების განსაზღვრის, შესაძლებლობების შეფასების,  დაგეგმვის, მომზადების, ინსტიტუციური და საკოორდინაციო  მექანიზმების შექმნის, ბიუჯეტირების,  განხორციელების, ანგარიშვალდებულების სიტემის, პროგრესის  მონიტორინგისა  და პროგნოზირებული და მიღებული  შედეგების შეფასების  ფაზებში პირდაპირი და თანმდევი მოსალოდნელი შედეგები.    

    თითოეულ ფაზაში რეფორმების მართვა  ცენტრალურ და დეცენტრალიზებულ  დონეზე გადაწყვეტილებების მიღებას მოითხოვს, .ესენია :

    • სტრატეგიული გადაწყვეტილებები - ის ძირითადი გადაწყვეტილებები, რომლებიც გავლენას ახდენს მთელ სისტემაზე და .
    • ტაქტიკური გადაწყვეტილებები - სისტემური ცვლილებების მიზნების მისაღწევად.უწყებრივ დონეზე მისაღები გადაწყვეტილებები.

    Management of Systemic Changes

    Large-scale and important reforms have been carried out for the past ten years in the system of general education of Georgia. It is vital to analyze effectiveness of reforms management in the process of evaluation of reform outcomes in order to avoid recurrent problems and failures, as well as substantial improvisations and multiple reevaluation of objectives in the course of implementing the goals in the future. This may cause negative outcomes and sense of instability in the society.

     It requires a lot of time to prepare reforms, make planning, mobilize resources and have consultations.  

    The article gives substantial aspects to be taken into consideration by the policy-makers in the process of planning systemic changes in order to succeed in achieving goals and decreasing negative outcomes to minimum.   

    Before large-scale reforms, it is important to analyze needs for reforms, possible outcomes and implementation policy with the participation of all stakeholders. Direct and consequent outcomes on  the stages of evaluation of various issues such as effective systemic change needs, capacity, planning, preparation, institutional and coordination mechanisms, budgeting, implementation, accountability system, progress monitoring, predicted and actual results are to be taken into consideration.  

    On each stage, reforms management requires decision-making on central and decentralized levels:

    • Strategic decisions – main decisions that affect the system as a whole.
    • Tactical decisions – necessary to achieve the goals of systemic Decisions to be made on the level of relevant bodies/agencies.
  • 2018.03.20
ნომერი